söndag 11 april 2010

Njuta


Idag är verkligen ingen bra dag!!! Jag försöker diska i omgångar, fixa tvätten i omgångar osv. Arbeta, vila, arbeta, vila etc....Jäkla liv, jag vill ha ett nytt eller så vill jag ha någon typ av hemhjälp som kan ta hand om allt det vardagliga så jag kan få lov och möjlighet till att få njuta av allt runt omkring som numera måste komma i andra, tredje eller fjärde hand. Visst finns det folk som tycker att jag kan väl strunta i det vardagliga och njuta imellanåt. Det händer ju allt som oftast att det vardagliga får stå till sidan men sällan till förmån för njutning utan för dåligt mående. Jag har ingen man, sambo eller dyl som jag kan förlita mig på ifall och när jag rasar. Klart mina barn hjälper till men dom skall ju oxå hinna med sitt efter skolan o läxor osv. Jag menar att jag har ju inte fött 3 barn för att dom skall göra nästan allt för mig.....

Är det så här livet skall vara?

Om jag väljer utav någon anledning att inte ta itu med det som behövs när det behövs, då är chansen inte lika stor som hos en frisk person att jag kan fixa det nästa dag. Så med andra ord, när jag har "en bra dag" eller liknande då är det i princip tvunget att lägga det på det vardagliga med en gång för man vet inte när nästa möjlighet blir. Jag har varit pedant men är långt ifrån det nu men det skall myyyycket till för att jag skall ha oordning, tyvärr....Man kan inte ändra på sig helt och hållet, men så gott jag kunnat.

Men givetvis så de hjälpmedel som jag behöver för en drägligare tillvaro,som ex diskmaskinen har givetvis gått sönder IGEN!!!!!

Någon har en gång sagt till mig att man skall vara frisk för att orka vara sjuk. Och då vill jag oxå tillägga att man bör ha gott om pengar så man kan köpa de hjälpmedel man behöver, för jag kan göra en hel lista på hjälpmedel som jag skulle behöva. Fast OJ, jag glömde att hjälpmedel får man bara endast för ett arbete, men vad kallas det man gör hemma då? Är disk och tvätt osv. njutningsaker....eller???

Och nej jag är inte naiv eller så bara lite tankar som snurrar i min väldigt onda, sjuka kropp och därav är humöret inte på topp....Tjohoooo...jag kunde tom rimma i allt elände:)

1 kommentar:

Malin sa...

... en massa kramar och varma tankar till dig !!! kan varmt rekommendera www.fiva.se ...