söndag 25 april 2010

Otvungna saker = Mindre press











Japp, då har jag haft en bra dag och vad kunde inte vara mer passande än att ta sig ut i trädgården och försöka fixa det värsta nu inför våren/sommaren.......



Igår var liksom alla grannarna ute och fixade och då kunde inte jag för som jag skrev i bloggen tidigare idag så måste man hushålla med krafterna/orken. Så igår försökte jag göra det jag behövde göra inomhus, men samtidigt tog jag det ganska lugnt. Jag passade på när jag lagade middag, att göra så där fanns till idag oxå utifall jag kände mig bättre idag så jag kunde pyssla med något, vilket blev...just det.... TRÄDGÅRDEN ...yeahhh..
Ja och nu sitter man här och hjärnan är det enda som för tillfället fungerar, knappt det!!!!!.....Inte mycket annat, för nu har kroppen sagt STOPP. Men jag var ju förberedd och har inga fler direkta måsten de närmsta dagarna. Fast jag hoppas att jag kan ta mig in i duschen så småningom för det behövs:))

Min yngsta dotter Ronja Rövardotter hjälpte mig och utan hennes hjälp hade jag ALDRIG fått undan så mycket. Igår fixade hon hela sin storasysters rum och det var inte så lite det för där var nog inte en fläck på golvet där det inte fanns kläder haha....
En liten tanke som just dök upp
Jag tycker det är så mycket lättare att göra oplanerade saker. Med det menar jag att om jag bokar något eller...ja att om något är bestämt så får jag oftast ångest. Tror det bottnar i att jag känner ett tvång av att kroppen bara MÅSTE fungera......Desto lyckligare blir jag då jag vaknar och har en orörd dag och tycker mig vara hyfsat bra och sen fixar saker som behövs, UTAN pressen som i sin tur ger ångest som i sin tur gör kroppen sämre.....Hm.....Förstod ni detta, för det vette fasiken om jag själv gjorde det....:)
Peace Love & Understanding



Inga kommentarer: