onsdag 28 april 2010

Världens bästa exman

Vi skilde oss 2000 och har sedan dess varit typ bästa vänner, alltså mer som bror och syster. Vi kommer mycket bättre överens som vänner...

Häromdagen så ringde han och hade bokat en tid till sin bankman och ville följa med som referens typ och se om jag kunde få ett lån, till ex diskmaskin, bil etc. Men som väntat sa dom att jag var alldeles för långt ifrån deras kalkyl, så tyvärr. Men trevlig som hon var satt vi kvar och pratade lite och hon frågade bla HUR jag hade klarat av ekonomin och jag svarade att jag har alltid varit van att leva efter en liten plånbok osv....

Innan vi gick så sa hon att hon skulle göra ett försök att få igenom det för om jag fick ett lån och slog ihop småskulder bla så skulle mina utgifter minska radikalt. Men sa hon, ha inga förhoppningar. Nej svarade jag, för det hade jag faktiskt inte.....

Ca 20 min senare ringde hon och sa; NU kör vi!!!

Jag fattade först inte men hon hade lyckats med det som jag aldrig trodde skulle gå!!!

Så ingen är för tillfället gladare än jag..Yeahhhhh

Hade det inte varit för min exman´s hjälp så skulle jag aldrig fått igenom det för jag hade inte tagit steget till ens ett besök på banken i tron om att det aldrig kom till att hända....

Peace Love & Understanding
Happywomen

1 kommentar:

Malin sa...

så härligt !! det finns goda män oxå :) hurrej för dem !!