torsdag 29 april 2010

Bota Fibro med hjälp av terapi?

Nja det får jag ju säga att det tror jag inte alls på men däremot så tror jag att man kan underlätta den med hjälp av rätt typ av terapi. Har man mycket som tynger en eller en s.k tung ryggsäck att bära så påverkar det säkert fibron negativt. Jag kan ju i och för sig bara gå till mig själv men jag har märkt skillnad då jag varit lycklig och olycklig. Dessutom så har jag fortfarande supersvårt att acceptera sjukdomen och det har säkert många fler och då kan kanske terapi hjälpa att acceptera och komma vidare.....

Sen finns det ju kognitiv beteende terapi som jag tror alla fibropersoner skulle behöva, med tanke på att det oftast är människor som har alldeles FÖR höga krav på sig själv och skall/vill hjälpa hela världen. Vi behöver ändra vårt tänk!!...Inte fortsätta som förut utan vi behöver verkligen hjälp med att växla ner men samtidigt acceptera och fortsätta älska sig själv...

Over & Out
from
En som har en lång väg kvar till acceptans

Inga kommentarer: