tisdag 20 april 2010

Min hjärna vill en sak men min kropp en annan..

Japp så är det nästan alltid och det är mest troligt att jag får leva med det resten av livet.
Nu har jag haft en vecka med hyfsad ork så det har blivit skurat, tvättat, putsat fönster m.m Men det verkar slut med det för tillfället för igår så blev jag dålig och idag skall vi inte snacka om. Gick upp imorse 06 och barnen var iväg strax efter 08 och sedan damp jag i säng. Vaknade halv elva och var uppe i 45 min sen i säng igen i flera timmar o vaknade 14.15.
Åh jag som vill fortsätta fixa o dona. Jag vill orka/kunna städa, tvätta, putsa fönster, sortera saker, köra till tippen m.m.....Klart jag vet att det kommer en bra period så småningom men jag vill ju inte vänta, men som sagt hjärnan vill men inte kroppen, så det är bara till att försöka acceptera. Egentligen är det ju löjligt att jag inte kan acceptera med tanke på att jag vill att alla andra skall acceptera det..hm...japp dubbelmoral så det stänker om det. Fast jag erkänner att jag är dubbelmoralens väktare.

See you...The dubbelmoralwomen :)))))

1 kommentar:

Anonym sa...

Men så e de ju. Det är lättare att ge råd än att följa dem :) Eller hur!! Kram