söndag 25 april 2010

Förklaring av sjukdomen....

Är det bara jag som har så väldigt svårt för att förklara vad det gäller fibron? Varje gång jag skall börja så kommer jag inte på vad jag skall säga och det blir typ något liknande som: Öhh..ja det liksom e ett fel i ryggmärgen som ställer till det för hela kroppen och hjärnan...öh...

Ja hur låter det i öron som inte tillhör en fibroperson? Ja...förmodligen helt KNÄPPT!!

Det är den stora anledningen till varför jag inte gärna visar mig ute, tex på min framsida av huset (där grannarna går) utan att jag hellre är på baksidan där jag kan vara för mig själv....
Eller att jag drar mig undan folk överhuvudtaget, för dels har jag som sagt svårt att förklara vad jag lider av och dels så vet jag inte vad jag skall svara då folk ställer frågan; Hur mår du?

Jag VET att det lyser isoleringstendenser så det skriker om det, fast jag är rätt van för jag har haft det sedan jag fick den första "sjukdomen" utmattningsdepresionen" som inte heller är så lätt att förklara, därav......

Och det mesta har alltså i grund och botten att göra med 2 saker:

Människor förstår inte om dom inte med ögat SER att någon är sjuk..... och för
att JAG är likadan....nja eller jag börjar sakta men säkert ta in motsatsen och det är mycket pga att jag numera har en helt underbar virituell vänskap på fibrosidan som gett mig massor av insikt i sjukdomens vardag.

Man har ju hört detta ex antal ggr i sitt liv:

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad...

Japp och om jag då har svårt för det här som inte ögat ser, hur skall jag då kunna kräva det av andra?

1 kommentar:

Sara sa...

Jag förstår precis. Är i samma skor som du ;)
kram sara