onsdag 14 april 2010

Så lycklig man kan vara över att kunna städa ett skitit dass...

Idag har det varit en riktigt bra dag. Vaknade och kände mig först helt groggy och la mig igen och vaknade men samma visa så efter ytterliggare ca en timmes sömn så kändes det bättre. Som Vanligt när jag vaknat så är det först medicin och sen bara sitta och försöka vakna till i kroppen´och det är då man undrar; Vem fasiken stelopererade mig då jag sov?.....Mmmm....njae som tur är så efter ett tag så blir det lite bättring och idag riktigt bra....o ingen är gladare än jag......lalalala.

Så jag tog fram skurhandskar, rengöringsmedel och diverse saker för att verkligen storstäda badrummet. Ja då menar jag skura väggarna, rensa avloppet, flytta badkaret och städa där etc.....

DET som sen är lite dumt med mig är att när jag väl är igång så kan jag inte riktigt stoppa mig. Alltså jag har blivit bättre på småpauser, vilket inte är fy skamm, men jag borde satt helt stopp efter den flera timmars toastädningen, men NOT NOT!!!

Nej sen vart jag ju tvungen att diska, tvätta och sortera tvätt, dammsuga....

Men SEN la kroppen av så vad det gäller dammsugningen så har jag inte mycket att tillägga, inget vettigt som tar er uppmärksamhet varje fall. Men Gud vad nice det är när man kan städa och dona och vara NÄSTAN som vanligt, att få känna sig nornal, lalalalalalalalalala....

För övrigt så känner jag mig fortfarande som jag befinner mig i en bergodalbana, mitt humör, mina känslor åker upp och ner hela tiden. Ena minuten kan jag skratta åt någon men helt plötsligt skulle jag lätt kunna gråta.

Men mår ju inte mentalt bra, fortfarande nästan dagliga ångestattacker. Jag tyckte det har känts liite mindre av det under semestern, kanske bara haft det 1-2 ggr men det berodde helt och hållet på de icke snälla mailen från en fd vän som skickades strax innan vi skulle till Thailand. Och eftersom hon blockerade mig på en sida så jag inte kunde svara på hennes mail, så hade hon ändå skickat ett till när jag kom hem från Thailand, fast då till min hotmail och det var inte heller något snällt mail. Jag förmodar att hon läste mitt inlägg i min blogg (inlägget Val) och tyckte jag utövade häxjakt på henne. Jag använder aldrig namn på personer det handlar om för jag vill inte alls hänga ut någon. Min blogg handlar om att ventilera och det fungerar faktiskt lite som terapi och just då efter hennes elaka mail så hade jag ångest och skrev av mig ångesten, ja eller försökte.....Men men nog om den personen och jag får hoppas att hon lämna mig ifred nu.

Bloggen skall ju handla om mig, mina ledsamheter, min glädje och hur jag tampas med min sjukdom Fibromyalgin. Och visst ingår det en hel del ångest i den och det var just det jag ville få bukt med genom att ventilera via inlägget Val...See toy.....Love <3

1 kommentar:

Malin sa...

japp det är DIN BLOGG så skriv vad du vill !!!